Selecteer een onderwerp
Veiligheid en fraude
- Is betalen met mijn creditcard veilig?
- Wat moet ik doen als ik een e-mail heb ontvangen over het aanvullen en/of controleren van mijn Card-gegevens?
- Hoe herken ik een valse e-mail?
- Wat moet ik doen als ik een onbekende, te hoge of onterechte transactie op mijn rekeningoverzicht ontdek?
- Wat doet ICS aan fraudepreventie?
Is betalen met mijn creditcard veilig?
ICS houdt 24/7 de betalingen bij die met uw creditcard gedaan worden. Als wij serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om dit te verifiëren.
Wat moet ik doen als ik een e-mail heb ontvangen over het aanvullen en/of controleren van mijn Card-gegevens?
De e-mail die u heeft ontvangen is vermoedelijk een vorm van phishing. Phishing is een vorm van oplichting. Criminelen gebruiken internet om via phishing persoonlijke informatie van derden in hun bezit te krijgen. Vertrouwt u een e-mail niet? Stuur deze dan door naar valse-email@icscards.nl en verwijder het bericht vervolgens direct. U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging vanaf dit e-mailadres zodra uw e-mail ontvangen is. Heeft u vragen over valse e-mails? Neem dan contact op met de Business Card Servicedesk op telefoonnummer +31 (0) 20 - 6 600 677. ICS zal nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode vragen.
Hoe herken ik een valse e-mail?
Soms kunt u valse e-mails vrij snel herkennen. Het bericht is niet persoonlijk aan u gericht en het taalgebruik laat te wensen over. Maar soms ziet het (meestal dringende) verzoek er "echt" uit. Men stelt bijvoorbeeld dat u slachtoffer bent geworden van oplichting of dat uw creditcard geblokkeerd wordt als u niet snel reageert. ICS zal nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode vragen. Vertrouwt u een e-mail niet? Stuur deze dan door naar valse-email@icscards.nl en verwijder het bericht vervolgens direct. U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging vanaf dit e-mailadres zodra uw e-mail ontvangen is. Heeft u vragen over valse e- mails? Neem dan contact op met de Business Card Servicedesk op telefoonnummer +31 (0) 20 - 6 600 677.
Wat moet ik doen als ik een onbekende, te hoge of onterechte transactie op mijn rekeningoverzicht ontdek?
U kunt een betaling betwisten door het formulier Verklaring betwiste transactie te downloaden, in te vullen en op te sturen aan ICS. Hiermee tekent u bezwaar aan als u een onbekende transactie op uw rekeningoverzicht ontdekt. Heeft u vermoedens van fraude, neem dan direct contact op met Business Card Servicedesk op telefoonnummer +31 (0) 20 - 6 600 677.